paylas

14 Aralık 2009 Pazartesi

İNTERAKTİF OTEL IP sisteminin otel işletmesine sağladığı avantajlar (3)

- TV üzerinden müzik ve radyo kanalları: Müzik TV hoparlörlerinden dinlenilebilir. TV ekranı müzik kanalı seçildiğinde kararır ve resim tübünün eskimesi önlenir. Böylece odalara ilave bir müzik ve radyo sistemi gerekmez.

- PAY-TV: Ücretli video kanalı seyrettirme sistemi ile otele ek gelir sağlanır. Sistem ücretlendirmeyi otomatik yapar. Bu kanallar adult ,vizyon ,çocuk ,klip ,belgesel gibi kanallar olabilir.İÇERİK lerin zengin halde sıcak tutulması gelir yönünden önemli olmakla beraber resepsiyonda sıcak satış en önemli mahaldir.

- TV kanallarının merkezden programlanabilmesi: Uydu kanallarında herhangi bir değişiklik olduğunda veya yeni kanallar ilave edilmek istendiğinde bu değişiklikler için odaya girmeden merkezdeki kumanda bilgisayarı ile tüm TV' ler programlanabilir.
- Lisan Seçeneği: İşletme InteraktifTV sistemi üzerinden sunduğu tüm içerik ve hizmetleri farklı lisanlarda sunabilme seçeneğine sahiptir. Sistemin Türkçe desteğinin olmasına dikkat edilmelidir.

- TV üzerinden internet hizmeti verilebilir.

- Bilgilendirme Hizmeti: Restoran/Bar/SPA ve menü bilgilendirme, otel promosyonlarının sunumu, extra ürün ve hizmet fiyatları, mevcut fatura durumunun sunulması, müşteriye özel mesajların yollanması, uçuş/seyahat programlarının sunumu, anons, yangın alarmı yapılması.

- • Otele Özel Dizayn: Renk, logo, menü, arka plan gibi bir çok görsel öğe otelin istediği şekilde tasarlanıp sisteme eklenebilmektedir.
- Uyandırma servisinin TV üzerinden yapılabilmesi: Müşteri veya resepsiyon tarafından ayarlanan saatte TV cihazı otomatik olarak açılır ve müşteriyi uyandırır. Müşteri ekranda çıkan yazıyı okur ve OK. tusuna basarak uyandığını resepsiyona bildirir. Aksi takdirde sistem resepsiyonu uyararak müşterininuyanmadığını haber eder. TV cihazının hangi kanalda açılacağı ve ses şiddetinin ne olacağı daha önceden otel yönetimi tarafından sisteme programlanır.

- Yangın alarmı: Yangın alarmlarının otomatik olarak TV üzerinden verilebilmesi
- Bilgisayarın içine takılan bir yangın alarm interface' i vasıtası ile yangın alarm santralından gelen alarmlar TV üzerinden otel odalarına gönderilir. Bu alarmları manuel olarak da verebilmek mümkündür. Alarm geldiği zaman TV cihazları otomatik olarak açılır ve ekranda daha önceden programlanmış olan kaçış yolları ve planları gösterilir. Alarmlar kat bazında, oda bazında veya genel alarm olarak verilebilir. Ayrıca istenilen TV'leri guruplar halinde alarma geçirmek mümkündür.

- PMS Link: Sistemin otel computeri ile bağlantılandırılarak entegre çalışmasını sağlar.

- House keeping: Kat görevlileri odaların durumunu TV üzerinden merkeze bildirirler.
- Kirli veya temiz gibi.
- Teknik arızaların bildirimi.
- Minibardan kullanılan içeceklerin bildirimi böylece personelin işi basitleşir, ve housekeeping daha az personelle yapılabilir.
- Odaya giren kat görevlisi yukarıdaki işleri Servis uzaktan kumanda cıhazı ile TV üzerinden merkeze kayıt eder ve odada işi bitince yine bulunduğu odanın televizyon ekranından o kattaki temizlenmesi gereken diger odaların listesini görebilir.

- Oda servisi: (Room servis) TV üzerinden müşterinin verdiği siparişler mutfak bölümündeki printerden alınır ve room servis görevlisi tarafından sipariş müşteriye teslim edilir.

- TV istatistikleri: Müşterilerin en çok hangi kanalları seyrettiğinin istatistiği çıkartılabilir.

- TV arıza kontrolu: Arızalı TV'ler, TV prizleri ve pili zayıflayan uzaktan kumandalar merkezden tesbit edilebilir.

- TV'lerde ses limiti: Odalardaki televizyonların ses limitleri merkezden ayarlanabilir.

- Elektronik kilit: TV'lerde programların kilitlenmesi ve ayarların müşteri tarafından bozulamaması.

Hiç yorum yok: