paylas

14 Aralık 2009 Pazartesi

interaktif hotel tv sistemleri (1)

Türkiye'de proje kullanıcı profillerine baktığımızda interaktif hotel TV sistemlerini sadece beş yıldızlı oteller tarafından kullanılmakta olduğunu görüyoruz..

IPTV sistemlerinin sağlanması konusunda işletmelere sunulan çeşitli modeller mevcut: sistemi ücretsiz veya cüzi bir maliyet karşılığında otele sağlayıp daha sonra müşteriden elde edilen gelirin paylaşımı da sunulan modellerden olmakla birlite en çok tercih edileni tamamının bir defa tarafından yatırımcının yapması ve sistemin yatırımcıya ait olduğu sistemdir..yani yatırımcının tüm sistemin tüm altyapı yatırımını kendisinin yapıp, içeriği de kendisinin sağladığı kısacası her seyiyle benim olsun yapısıdır.

Interaktif TV sistemlerinin, otel için ciddi bir gelir kaynağı olabileceği gibi doluluk oranına göre oda başı maliyeti cover edemez iseniz ordada büyük sorun yaşayabileceğiniz aşikar.. Tabi satabildiğiniz yada satamadığınız ölçüde..burada müşteri portföyü ,bu portföyün kalitesi , seçiciliği ve senelik doluluk önemli…senelik doluluğu %40 ve altında olan işletmeler genelde bu sistemi pahalıya elde ettikleri ortada…

Otelinizin konseptine göre izlenme oranı analizlerini yapmanız, doluluk oranlarına ve müşteri profilinize göre yatırımınızın kaç ayda kendini amorte edeceğini iyi hesaplamanız gerekir.

Film , çizgi film , adult ve diğer interaktif içerikleri satmanız sistemin geri dönüş maliyetini kısaltacaktır, aslında şunu söyleyebiliriz: bu tür gelir beklentisi ile yapılan teknoloji yatırımlarının 24-48 ay arasında geri dönüşü olabiliyorsa sağlıklı bir yatırım yaptığınızı düşünebiliriz (bu yatırımlar içinde kablolama , LCD TV, head-end sistemleri için yapılan yatırım maliyetini normal yatırım tutarınızdan yada bu analizinden ayırmanız gerekiyor, çünkü bu yatırım kalemlerini interaktif TV sistemi ne karar vemesenizde yapıyor olacaksınız…

Hiç yorum yok: